Vad händer hos Pudlarna?

Semester

SemesterPosted by Eva Wed, August 21, 2013 20:55:13
Har haft fem underbara semesterveckor men nu är verkligheten tillbaks och tre arbetsdagar är redan genomförda smiley

Under semestern har vi varit iväg på några turer med husbilen men denna sommar har vi till stor del varit hemma då det varit så strålande väder. Det har blivit så varmt i husbilen och värmen ute har gör att jag fått vara en del i skuggan när vi varit ute och rest då det varit varmt för vovvarna. Det resulterade i att vi beställde en AC som min käre man nu har monterat i bo delen på husbilen smiley

Vi har varit en vända Höga Kusten och familjen Carnbro´s stuga, de var själva ute på en semestertripp så det var väldigt tyst och vovvarna letade efter dem

Vi gjorde ett stopp på campingen i Nora

Vi har varit en vända till Gävle och stannat över på campingen vid Ångersjön

Sista turen vi var iväg till under semestern var till Askersund och på väg dit hittat vi en riktig fin camping där vi övernattade. Det fanns fyra badpooler, restaurang och en del sevärdheter.

Returresan från Askersund bar i väg mot Grisslehamn för att därefter åka vidare till Åland några dagar. Fortsättning kommer vid nästa inlägg om vår tripp från Askersund.

Vi har varit på turne

SemesterPosted by Eva Tue, July 17, 2012 09:51:40

Vi har varit på turne med vår husbil igen och den här gången var destinationen Piteå. Vi stannade till på Nordmalings camping, Rödviken, en natt. Det är en vacker camping och med bra promenadstråk, så det blev en del promenader med vovvarna.

Den här gången blev vi borta fler dagar mot vad vi normalt brukar och vi fick vattenbrist. Vatten är ett måste, dels för vovvarna men även för att kunna laga mat och koka kaffe.

Åland

SemesterPosted by Eva Sun, September 18, 2011 22:23:06

Vi har som sagt varit till Åland i sommar. Vi åkte från Grisslehamn till Eckerö, en lagomt lång båttur med tanke på att hundarna fick sitta kvar i husbilen. På vägen till Åland åt vi en härlig buffe, mums så gott det var och mycket att välja på och för att inte tala om frukosten vi åt på hemvägen, den var inte heller så tokig.

Som vanligt tyckte min käre man att jag är duktig att äta :-)

Vädret var vackert under hela tiden som vi var på Åland och de har ett landskap som består av väldigt mycket klippor.

Vi hittade en badstrand men jag är en badkruka men däremot så försökte sig min käre man på att bada men det var så långgrunt så det blev inget dopp. Det enda smolket med resan var att Zacko och Urax fick fästingar, usch, det är otäcka djur som mig veterligen inte fyller någon funktion.

Rastning av vovvar

Badstranden där det var långgrunt

På badstranden fanns även stora kar där det var möjligt att tvätta mattor och under tiden vi var där kom en kvinna och tvättade sina mattor.

Efter en par dagar var det dags att vända hemåt igen, men jag hann med att köpa riktigt dyra kanelbullar på Åland, men goda var de.

Skulle inte alls ha något emot att göra om trippen fler gånger.

Besök i fjällen

SemesterPosted by Eva Mon, August 29, 2011 21:37:12

Vi har som jag skrev varit och hälsat på familjen Jonsson i Fjällen. Som ni ser så är barnbarnen busiga med varandra. Pontus har gjort horn på Alexander :-)

Bjuder er även på en tjusig bild av en vacker tjej.

Nåväl, det är en underbart vacker stuga de har och det är så tyst där, ett lugn som inte finns på många ställen. Det är underbart att gå på promenader med vovvarna där, de blir oerhört lugna då det knappt hörs ett sus från träden.

På baksidan av huset är det stora fönster där man kan blicka ut över skog och myrar, så vackert.

När vi väl framme hos dem så var blev det en god middag bestående av grillad kyckling, grillad restaurang file med hasselbackspotatis och sallad, riktigt mums var det.

Jag passade på att låna Pontus cykel för att se om det fungerar att cykla med Liza och Urax. Liza var först något skeptisk men efter ett tag gick det riktigt bra även om hon ville hålla avstånd till cykeln så det här blir något vi ska fortsätta med.

Vi gav oss även iväg för att fiska men det började regna och vi stadsbor hade inga regnkläder med oss och tre blöta hundar är inte så lyckat i en husbil. Men det var två underbara dagar.

Semestertripp

SemesterPosted by Eva Mon, May 23, 2011 09:12:51
Nu har vi varit i väg på årets första semestertripp med husbilen. Det var så underbart och avkopplande. Vi har varit i Skellefteå och Piteå. Första anhalten var Bureå camping, riktigt trevligt ställe med bra områden för promenader med vovvarna.

På väg från Bureå till Piteå var det riktigt blåsigt, vår TV-antenn blåste av, utställningstälten ville inte vara kvar på sin plats i Piteå.